...

Optimizare SEO magazin online – Care este pretul si ce implica

Pret optimizare SEO magazin online
Cuprins

Optimizare SEO magazin online, optimizarea performantei si cresterea vanzarilor. Care este pretul si care sunt pasii pentru un SEO magazin online de succes?

Ce este SEO?

Dupa cum probabil stiti cu totii, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este esentiala pentru a ajuta site-urile web sa isi invinga concurenta.

Acest lucru este deosebit de important, mai ales pentru un magazin online, unde clasamentul in Google inseamna oportunitati de vanzare.

Deci, SEO magazin online inseamna un set de strategii si tehnici pentru a optimiza vizibilitatea si clasamentul magazinului tau online in Google sau alte motoare de cautare.

Atunci cand este implementat corect, SEO creste performanta generala a website-ului, atrage trafic si in cele din urma creste vanzarile.

Este nevoie de SEO chiar daca platesti reclame?

Bineinteles ca da. Ambele sunt strategii puternice pentru cresterea vanzarilor si nu se exclud una pe cealalta.

Ba din contra, daca vrei rezultate maxime, ele functioneaza cel mai bine impreuna.

  1. Investeste in SEO daca vrei rezultate organice si beneficii pe termen lung. 
  2. Investeste in optimizare daca vrei publicitate gratuita si costuri mai reduse in viitor.
  3. Plateste reclame daca vrei rezultate mai rapide. ( * vanzarile nu sunt garantate si vei avea publicitate per click in functie de buget)

De ce este optimizarea SEO importanta pentru orice magazin online?

Optimizare SEO magazin online

Atunci cand construiesti un magazin online de la zero, nimeni nu stie inca despre el. Faptul ca site-ul tau apare printre primele rezultate in Google, va creste gradul de constientizare si credibilitatea produselor/serviciilor tale.

A lucra la o optimizare buna pentru motoarele de cautare, este esentiala pentru a crea un magazin online prietenos pentru SEO. Pe langa faptul ca te va ajuta sa obtiii mai mult trafic si vanzari, SEO  va permite, de asemenea, sa oferi o experienta de utilizare impecabila.

Stimuleaza traficul organic

Comertul electronic este o industrie extrem de competitiva, plina de magazine online recunoscute atat la nivel national cat si mondial, precum Amazon, eBay, etc.

Ca atare, oricat de multe reclame vei plati, nu va fi de ajuns pentru a obtine rezultate maxime. Doar impreuna cu implementarea unei strategii SEO eficiente, vei putea ajuta magazinul tau online sa se claseze mai sus rezultate.

  • Site-urile care se clasifica organic in primele pozitii in rezultate, sunt percepute ca fiind mai credibile si mai autoritare.
  • Plasarea in primele pozitii in cautarile organice este o validare a valorii si relevantei continutului/ serviciilor/ produselor oferite de site-ul tau.
  • Vizitatorii organici sunt mai calificati si mai predispusi sa efectueze o tranzactie. De obicei sunt persoane interesate strict de continutul sau produsele tale.

Imbunatateste experienta utilizatorului

SEO magazin online, merge dincolo de optimizarea pe cuvintele cheie. Asta inseamna ca, un magazin online trebuie sa ofere timp de incarcare mai rapid al paginilor, utilizare impecabila pe dispozitivele mobile si navigare usoara.

Toate astea contribuie la o experienta pozitiva a utilizatorului.

Un site de eCommerce bine optimizat mentine vizitatorii implicati. Asta ii incurajeaza sa exploreze mai departe produsele, oferind mai multe oportunitati de vanzare.

Creste credibilitate si autoritatea

Site-urile care se clasifica in primele pozitii in rezultatele cautarii sunt percepute ca fiind mai credibile si mai autoritare. Astfel, obtinerea unor pozitii superioare in rezultatele cautarii poate spori reputatia si increderea in magazinul tau.

Optimizare SEO magazin online: Care sunt cele mai eficiente metode?

De la cercetarea cuvintelor-cheie tinta pana la realizarea SEO on-page, iti oferim un ghid pas cu pas despre cum sa stabilesti un plan SEO de succes pentru site-ul tau de comert electronic.

1. Afla cuvintele cheie ale magazinului online

Fie ca incepi o afacere online noua sau vrei sa optimizezi una existenta, cunoasterea a ceea ce cauta potentialii tai clienti, este cheia unui SEO magazin online de succes. Acest lucru iti va permite sa creezi continut care sa raspunda la intrebarile lor sau sa le satisfaca nevoile.

Tipuri de cuvinte cheie

Inainte de a ajunge la partea de cercetare, trebuie sa intelegei diferitele tipuri de cuvinte cheie:

Cuvinte cheie principale: Cuvinte cheie scurte si generice care descriu produsele sau serviciile tale. Un cuvant cheie principal contine unul sau doua cuvinte cu un volum mare de cautare. De exemplu: „pantofi” sau ” pantofi dama” .

Cuvinte-cheie secundare: Fraze mai lungi si specifice care sunt mai putin competitive si mai orientate catre un anumit public. De exemplu: „cei mai buni rezistenti adidasi de alergare” sau „recenzii despre camera digitala Canon”.

Cuvinte-cheie informative: Folosite pentru a cauta raspunsuri sau solutii la o problema. De exemplu: „cum sa filmezi clipuri video folosind un telefon” sau „beneficiile consumului de ceai verde”.

Cuvinte-cheie tranzactionale: Termeni care indica faptul ca utilizatorul este pregatit sa faca o achizitie sau sa intreprinda o anumita actiune. Acestea contin adesea cuvinte precum „cumpara”, „comanda”, „reducere” sau „oferta”.

Cuvinte-cheie de navigare: Utilizate pentru a cauta un anumit site sau o anumita pagina web. Acestea includ, de obicei, numele unei companii, al unui site web sau al unui produs, cum ar fi „Amazon”, „Facebook login” sau „iPhone support”.

Afla cuvintele cheie folosind Google Keyword Planner

Utilizeaza un instrument precum Google Keyword Planner pentru a gasi idei de cuvinte cheie si pentru a le gasi pe cele relevante pentru site-ul tau de comert electronic.

Desi initial a fost conceput pentru a ajuta comerciantii sa gaseasca cuvintele cheie potrivite pentru anunturile platite, acum, acest instrument este o solut economica pentru cercetarea cuvintelor cheie.

Optimizare SEO magazin online pe cuvonte cheie

  1. Mergi la Google Keyword Planner.
  2. Creeaza un cont sau conecteaza-te la cel existent.
  3. Mergeti la Instrumente → Planificator de cuvinte cheie → Descoperiti cuvinte cheie noi

2. Asigura-te ca paginile tale sunt usor de cautat

Optimizarea on-page se concentreaza pe reglarea fina a paginilor individuale de pe site-ul tau pentru a raspunde intentiei de cautare a utilizatorilor. Acest lucru va imbunatati vizibilitatea paginilor si experienta de navigare a site-ului.

Cateva elemente cheie ale optimizarii on-page de care trebuie sa tii cont:

Optimizeaza structura URL

Asigura-te ca structura URL-ului reflecta continutul fiecarei pagini. Include cuvantul cheie in URL atunci cand este cazul, dar pastreaza-l concis si curat.

Evita URL-urile lungi si complexe, cu parametri inutili, deoarece acestea pot dauna clasamentului in motoarele de cautare dar si experientei utilizatorilor. De exemplu: https://mentenanta-wp.ro/blog/.

Meta descrieri

Metadatele sau meta descrierile constau in eticheta de titlu si in descriere. Etichetele de titlu sunt titlurile paginilor  in timp ce meta-descrierile sunt scurte fragmente de text care apar sub etichetele de titlu in rezultatele cautarilor.

Pentru o vizibilitate maxima in Google, pastreaza etichetele de titlu sub 60 de caractere si meta descrierile sub 160 de caractere.

Este esential sa ai etichete de titlu clare, concise si bogate in cuvinte cheie, care sa reprezinte cu exactitate scopul fiecarei pagini. Acest lucru ajuta atat motoarele de cautare, cat si utilizatorii sa  inteleaga rapid continutul.

Optimizare SEO magazin online - optimizare meta descrieri

Desi nu au un impact direct asupra clasamentului, meta descrierile convingatoare pot atrage utilizatorii sa iti viziteze paginile.

Descrierea produsului

Atunci cand scrii descrierile de produs, explica caracteristicile unice ale fiecarui articol si alege cuvintele cheie relevante in mod natural pentru a imbunatati vizibilitatea in cautari.

Evita umplutura de cuvinte cheie si continutul duplicat pe paginile de produs si de categorie, deoarece acestea pot avea un impact negativ asupra SEO si a experientei utilizatorului.

Imagini ale produselor

Imaginile de inalta calitate permit potentialilor clienti sa examineze produsele din diferite unghiuri. Acest lucru inlatura orice incertitudine, incurajandu-i sa faca o achizitie.

Pentru a optimiza imaginile produselor, utilizeaza nume de fisiere descriptive si texte alt care sa contina cuvintele-cheie tinta cu care doresti sa apari in cautari.

A avea un text alt al imaginii este, de asemenea, important pentru accesibilitatea site-ului, deoarece poate ajuta utilizatorii cu deficiente de vedere sa navigheze pe paginile de produse.

3. Optimizare magazin online prin SEO tehnic

Ce inseamna SEO tehnic?

Optimizarea tehnica inseamna cateva metode aplicate pentru a imbunatati structura magazinului online. Un SEO tehnic bun asigura un magazin online bine organizat si sanatos din punct de vedere tehnic.

Acest proces implica diverse aspecte ale optimizarii care nu sunt vizibile imediat pentru vizitatori, dar care au un impact semnificativ asupra clasamentului in motoarele de cautare si asupra experientei utilizatorilor, cum ar fi:

Structura site-ului

O arhitectura bine organizata a magazinului online ajuta motoarele de cautare sa inteleaga ierarhia si relatia dintre diferitele pagini. De asemenea, utilizatorii pot gasi rapid continutul pe care il cauta.

Viteza paginilor

Paginile care se incarca mai rapid ofera o experienta mai buna pentru utilizatori si contribuie pozitiv la SEO. Acest lucru se datoreaza faptului ca motoarele de cautare prefera site-urile web care se incarca rapid. Aplica cele 10 tehnici pentru a optimiza viteza de incarcare a unui magazin WordPress.

Adaptabilitate la mobil

Intrucat 58% dintre cautarile Google provin de pe dispozitive mobile, este esential sa ai un design responsiv care sa se ruleze impecabil pe smartphone-uri sau tablete. Un site web prietenos cu dispozitivele mobile este favorizat atat de utilizatori, cat si de motoarele de cautare.

Gestionarea erorilor

Identifica si remediaza erorilor tehnice, cum ar fi pagini cu erori 404 sau probleme de redirectionare, pentru a mentine un site functional si bine indexat.

4. Creeaza o strategie de continut

Marketingul de continut este o strategie SEO eficienta pentru a imbunatati gradul de constientizare al marcii, pentru a conduce traficul organic si pentru a construi o comunitate de clienti fideli.

O strategie de marketing de continut pentru eCommerce implica de obicei:

Publicarea de articole relevante si de calitate

Incepe prin a crea continut informativ pentru a atrage utilizatorii si pentru a iti stabili magazinul ca o figura autoritara in industrie.

Optimizare SEO magazin online prin continut/articole

Nu uita ca obtinerea de trafic organic prin intermediul marketingului de continut este un proces pe termen lung. Chiar daca continutul tau nu aduce rezultate imediate, continua sa publici cat mai multe articole de blog.

In cele din urma, atunci cand ai suficiente articole in jurul unui anumit subiect, motoarele de cautare iti vor recunoaste site-ul ca expert in domeniu. De obicei, Google recompenseaza sursele de incredere cu o clasificare mai mare, astfel incat utilizatorii sa poata gasi mai usor continut util.

Optimizeaza descrierile produselor

Pe langa postarile de pe blog, descrierile de produs sunt, de asemenea, parte integranta a strategiei de marketing de continut.

Atunci cand adaugi articole la o pagina de produs sau de categorie, descrie caracteristicile, beneficiile, specificatiile si utilizarile fiecarui produs. Acest lucru le va permite cumparatorilor sa ia o decizie de cumparare in cunostinta de cauza.

Mai important, optimizarea descrierilor cu cuvinte cheie relevante ajuta Google sa inteleaga continutul paginilor.

Evidentierea continutului generat de utilizatori

Continutul generat de utilizatori se prezinta in multe forme, inclusiv recenzii de produse, evaluari, comentarii si chiar postari pe retelele sociale. Incurajeaza utilizatorii sa isi impartaseasca parerile despre produsele/serviciile tale.

Recenziile si comentariile pozitive de la clienti reali consolideaza incredere in brandul si produsele tale. Potentialii cumparatori se bazeaza adesea pe experientele altora atunci cand iau decizii.

Comentariile cumpatarorilor ofera informatii valoroase despre punctele forte si punctele slabe ale produselor tale. Poti folosi acest feedback pentru a face imbunatatiri si pentru a adapta strategiile de marketing.

5. Construieste autoritatea domeniului prin backlink-uri

Dupa ce ai publicat mai multe articole pe blog, urmatorul pas este sa atragi mai multi cititori catre continutul tau prin construirea de link-uri. Aceasta metoda implica achizitionarea de backlink-uri sau link-uri de intrare de la alte publicatii catre propriul site.

Link-urile de calitate din surse de incredere si cu autoritate semnaleaza motoarelor de cautare ca magazinul tau este demn de incredere si valoros pentru utilizatori. Acest lucru poate imbunatati autoritatea de domeniu a site-ului tau si ii poate creste clasamentul in Google si nu numai.

Cum sa pui in aplicare o strategie de link-uri:

  1. Identifica site-urile web de top, blogurile si influencerii cu autoritate din industria ta si incearca sa stabilesti o colaborare.
  2. Ofera-te sa scrii articole pentru ei in schimbul unor backlink-uri. Pe langa faptul ca iti cresti traficul, guest blogging-ul iti ofera o oportunitate de a te stabili ca expert.
  3. Stabileste parteneriate cu persoane influente din nisa ta pentru recenzii sau promovari de produse. Acestia au adesea un numar substantial de urmaritori si pot oferi o expunere valoroasa.

Construirea de backlink-uri si stabilirea increderii necesita timp. Fii perseverent si continua sa produci continut valoros pentru a atrage linkuri organice.

6. Alege o platforma de eCommerce fiabila

Selectarea celei mai bune platforme de comert electronic are un impact direct asupra succesului pe termen lung al afacerii tale.

WordPress - optimizare seo site wordpress

Functionalitate si caracteristici: Platforma potrivita ar trebui sa ofere caracteristici care sa se alinieze cu nevoile afacerii tale. O platforma de eCommerce care iti permite functionalitati avansate si caracteristici personalizate este WordPress, WooCommerce.

Scalabilitate:  Pentru a iti dezvolta afacerea de comert electronic, ai nevoie de o platforma care poate gazdui un trafic crescut fara intreruperi majore.

Securitate: Protejarea datelor sensibile, cum ar fi datele de contact si informatiile bancare, este obligatorie pentru a mentine increderea utilizatorilor. Platforma ideala prioritizeaza protectia datelor, criptarea si conformitatea cu standardele industriei. WordPress detine o serie de module de securitate mentite sa protejeze orice tip de site.

Personalizare: Cauta o platforma care ofera functii de editare usoara si sabloane personalizabile. Acest lucru te va ajuta sa creezi o vitrina unica si atragatoare din punct de vedere vizual.

7. Optimizeaza paginile de produs pentru a stimula vanzarile

Optimizarea SEO magazin online include optimizarea paginilor de produs. Acest lucru poate merge dincolo de utilizarea cuvintelor cheie potrivite.

Daca nu ai un magazin fizic, atunci ai nevoie de imagini de calitate pentru a ajuta utilizatorii sa vizualizeze produsul, ceea ce le poate influenta deciziile de cumparare.

Pentru a stimula ratele de conversie, este important, de asemenea, sa ai un text convingator si sa incluzi un call-to-action (CTA) clar pentru fiecare produs.

8. Imbunatateste viteza de incarcare a magazinului online

Magazinele de comert electronic mai rapide ofera o experienta mai buna utilizatorilor, ceea ce poate duce la o mai buna pozitionare in motoarele de cautare si la o satisfactie sporita a utilizatorilor.

Sfaturi pentru a imbunatati viteza de incarcare pentru un SEO de succes:

Optimizarea imaginilor: Imaginile atractive din punct de vedere vizual imbunatatesc experienta de navigare, dar pot, de asemenea, sa incetineasca paginile.

Pentru ca paginile sa se incarce mai repede, redu dimensiunea fisierelor de imagine fara a compromite calitatea. Vezi 3 metode prin care poti optimiza imaginile pe un site WordPress.

ShortPixel-optimizarea imaginilor

Gestionarea software-ului: Daca ai un site WordPress, elimina toate modulele si temele nefolosite. Software-ul invechit nu numai ca poate incetini site-ul, dar poate prezenta si vulnerabilitati de securitate.

Optimizarea codului si a bazei de date: Curata codul si baza de date si elimina elementele redundante pentru a asigura o performanta optima.

9. Profita de SEO local daca detii un magazin fizic

SEO local permite intreprinderilor cu o prezenta fizica sa apara in rezultatele cautarilor locale si in listele Google My Business.

Pentru asta configureaza un profil Google My Business. Asigura-te ca toate informatiile sunt corecte, inclusiv numele magazinului, adresa, numarul de telefon si programul de lucru.

Pentru a imbunatati credibilitatea incurajeaza clientii existenti sa lase evaluari pozitive pe Google sau pe alte platforme de directoare de afaceri.

10. Fii la curent cu tendintele in eCommerce

Google isi actualizeaza in mod regulat algoritmii pentru a oferi utilizatorilor cele mai relevante si utile informatii. Din acest motiv, este esential sa tii pasul cu aceste actualizari pentru a ramane in fata concurentei.

Urmareste expertii din industrie: Citeste stiri, blogur si aboneaza-te la buletine informative care vorbesc despre eCommerce si SEO. Aceste surse aduc adesea stiri proaspete cu privire la actualizarile de algoritmi si tendintele din industrie.

Alatura-te comunitatilor din domeniu: Forumurile online, grupurile de social media si comunitatile dedicate discutiilor din domeniul, te pot ajuta sa ramai la curent cu ceea ce se intampla.

Cat costa optimizarea SEO pentru un magazin online?

Pret optimizare SEO pentru un site de comert electronic.

Costul variaza semnificativ in functie de mai multi factori:

  • marimea magazinului online
  • amploarea serviciilor SEO necesare
  • concurenta cuvintelor cheie vizate

Pretul pentru optimizare SEO magazin online variaza porneste de la  300 € pana la 3.000 € sau mai mult, pentru strategii mai cuprinzatoare.

Tarifele pentru optimizarea SEO nu sunt fixe.

Multe agentii tarifeaza pe ora insa nu iti recomandam acesta optiune deoarece poti ajunge la sume foarte mari.

Iti recomandam, fie sa alegi un pachet fix, stabilit in functie de nevoile de optimizare, fie un abonament lunar.

Ce trebuie sa stii despre Optimizarea SEO?

Lucuri pe care probabil nici o agentie nu ti le spune despre SEO magazin online!

  1. Nici un specialist nu ar trebui sa iti garanteze primul loc.
  2. Nimeni nu cunoaste 100% algoritmul Google.
  3. Nivelul competitiei este un criteriu major.
  4. SEO este o investitie pe termen lung.
  5. Rezultatele apar in aprox. 2-3 luni.
  6. SEO este un proces continuu.
  7. Algoritmii Google se schimba constant.

Cu cat magazinul tau online este mai bine pozitionat in Google, cu atat mai multi vizitatori si vanzari va genera. Asta inseamna pe scurt, SEO pentru comertul electronic.

Desi SEO nu aduce rezultate instantanee, este totusi una dintre cele mai eficiente si mai putin costisitoare modalitati de a atrage trafic pe termen lung.

Daca nu esti sigur de unde sa incepi, da-ne un mesaj despre nevoile magazinului tau.

Ti-a placut acest articol?
DaNu
Recomanda acest articol
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Agentie Web
Hosting Wordpress

Servicii profesionale de mentenanta si administrare site Wordpress.

Cauti un specialist de incredere pentru administrarea site-ului tau Wordpress? Descopera preturile de intretinere site si verifica oferta noastra de mentenanta site Wordpress.